درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • وبلاگ علمی آموزشی علوم تجربی هفتم
  • سر دنده ال ای دی led
  • ردیاب مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه و آدرس jspl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 870
بازدید کل : 53041
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه






شنبه 9 مرداد 1399برچسب:, :: 13:48 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه


یک شنبه 25 خرداد 1399برچسب:, :: 9:42 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



یک شنبه 25 خرداد 1399برچسب:, :: 9:40 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



دو شنبه 12 خرداد 1399برچسب:, :: 11:38 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه
مروری کوتاه بر وقایع زندگی امام خمینی(ره)
امام خمینی (ره) پس از درگذشت حضرت آیت الله بروجردی به مخالفت با سیاست های طاغوت برخاست و در قیام 15 خرداد 1342 دستگیر و روانه تهران و زندانی گردید، پس از مدتی آزاد و به شهر مقدس قم مراجعت نمود. در قضیه تصویب کاپیتولاسیون (مصونیت مجرمین آمریکائی در ایران) با سخنرانی مهم و آتشین در مسجد اعظم قم دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید گردید.
 
امام خمینی (ره) در سال های اقامت در عراق همچنان رهبری مبارزه با رژیم پهلوی را به عهده داشته و در سال 1357 با هماهنگی رژیم پهلوی به رژیم بعث عراق، ایشان ناگزیر از خروج از عراق شده و با عزیمت به پاریس مبارزه و انقلاب ،امام را وارد مرحله اساسی نمود.
 
با اقامت امام خمینی (ره) در پاریس و انعکاس سخنان و نقطه نظرات ایشان در رسانه های غربی رژیم پهلوی در ضعف و انزوا قرار گرفته و با رهبری هوشمندانه و دقیق ایشان انقلاب اسلامی مردم ایران با خروج شاه و خانواده سلطنتی از ایران به روزهای اوج خود نزدیک گردید.
 
 
با مراجعت رهبر فقید ایران در 12 بهمن 1357 و هدایت انقلاب از نزدیک، صبح پیروزی در 22 بهمن ماه 1357 دمید و مردم ایران شاهد پیروزی را در آغوش گرفته بود.
 
با انحلال رژیم سلطنتی و پایان حکومت 57 ساله و ستمکارانه پهلوی، امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران را با آرای قاطع مردم بنیان نهاد. از 22 بهمن 1357 تا 14 خرداد 1368 حضرت امام همچنان رهبری انقلاب را به دوش کشیده و انقلاب و کشور را در حوادث خطرناکی و توطئه های گوناگون و جنگ 8 ساله تحمیلی عراق و تحریم ها به سلامت و به خوبی رهبری نمودند.
 

14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر 
14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر
 
14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر
14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر 
 
 
رحلت امام خمینی (ره)
 
امام خمينى هـدفها و آرمانها و هـر آنچه را كه مـى بايــست ابـلاغ كنـد ، گفته بـود و در عمـل نيز تـمام هستيـش را بـراى تحقق هـمان هـدفها بـكار گرفته بـود. اينك در آستـانه نيمه خـرداد سـال 1368 خـود را آماده ملاقات عزيزى مى كرد كه تمام عمرش را براى جلب رضاى او صرف كرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او ، در مـقابل هيچ قدرتى خـم نشده ، و چشـمانش جز براى او گريه نكرده بـود.
 
 
 
سروده هاى عارفانه اش همه حاكى از درد فـراق و بيان عطـش لحظه وصال محبوب بـود. و اينك ايـن لحظه شكـوهمنـد بـراى او ، و جانــكاه و تحمل ناپذير بـراى پيروانـش ، فـرا مـى رسيد. او خـود در وصيتنامه اش نـوشـته است : با دلى آرام و قلبـى مطمئن و روحى شاد و ضميرى اميدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوى جايگاه ابــدى سفر مى كنـم و به دعاى خير شما احتياج مبرم دارم و از خداى رحمن و رحيـم مى خـواهـم كه عذرم را در كوتاهى خدمت و قصـور و تقصير بپذيـرد و از مـلت امـيدوارم كه عذرم را در كـوتاهى ها و قصـور و تقصيـرها بـپذيـرنـد و بـا قــدرت و تصميـم و اراده بــه پيش بروند.
 

  14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر
 
 
 14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر
 
 
  14 خرداد ماه؛ سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) / امام خمینی در چه سنی از دنیا رفت؟ +تصاویر
 
 
 
شگفت آنكه امام خمينـى در يكـى از غزلياتـش كه چنـد سال قبل از رحلت سروده است :
 
انتظار فرج از نيمه خرداد كشم             سالها مى گذرد حادثه ها مى آيد
 
 
 
ساعت 20 / 22 بعداز ظهر روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود. قــلبـى از كار ايستـاد كه ميليـونها قلــب را بـه نور خدا و معنـويت احـيا كرده بـود. بــه وسيله دوربين مخفـى اى كه تـوسط دوستان امــام در بيمارستان نصب شده بـود روزهاى بيمارى و جريان عمل و لحظه لقاى حق ضبط شده است. وقتى كه گوشه هايـى از حالات معنوى و آرامـش امام در ايـن ايـام از تلويزيون پخـش شـد غوغايى در دلها بر افكند كه وصف آن جــز با بودن در آن فضا ممكـن نيست. لبها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود.
 

 
 


دو شنبه 12 خرداد 1399برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



چهار شنبه 7 خرداد 1399برچسب:, :: 8:34 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه

رسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی؛ امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره)

کارتون منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

در هفتادوچهارمین دفتر از مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی که ویژۀ تاریخ و سیرۀ حضرت امام رضا علیه‌السلام منتشر شده است به ۸۴ پرسش از زندگی حضرت پاسخ داده شده می‌شود. این کتاب در شش فصل تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، «سؤال» همواره در ذهن انسان وجود داشته است و پرسش‌گری پدیده‌ای است که پیشرفت دانش بشری را به‌همراه داشته است. پویایی جامعه در گرو پرسش‌های حقیقت‌طلبانه و پاسخ‌های خردورزانه است. پاسخ‌گویی صبورانه دربرابر سؤال‌های دینی جوانان، ضمن افزایش اطلاعات آنها می‌تواند زمینۀ شبهه‌ها را نیز از بین ببرد.

در هفتادوچهارمین دفتر از مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی که ویژۀ تاریخ و سیرۀ حضرت امام رضا علیه‌السلام منتشر شده است به ۸۴ پرسش از زندگی حضرت پاسخ داده شده می‌شود. این کتاب در شش فصل تدوین شده است: فصل اول «شخصیت امام رضا (علیه‌السلام)»، فصل دوم «سیرت امام رضا (علیه‌السلام)»، فصل سوم «باورها از نگاه امام رضا (علیه‌السلام)»، فصل چهارم «رفتارها از نگاه امام رضا (علیه‌السلام)»، فصل پنجم «احکام از نگاه امام رضا (علیه‌السلام)» و فصل ششم «پیام‌های امام رضا (علیه‌السلام)». در فصل نخست با موضوعات مختلفی ازجمله ولادت، کنیه، علت و شیوۀ شهادت و روزشمار زندگی حضرت آشنا می‌شویم. فصل دوم به موضوعاتی همچون معاشرت کریمانه، جایگاه علمی، اُنس با قرآن و راز پذیرش ولایتعهدی می‌پردازد. در فصل سوم، توحید، نبوت، عدل، امامت، جایگاه عترت، وقت ظهور و... بیان می‌شود. توکل، یادگیری معارف، ملاک ارزش‌گذاری و نیکی به والدین ازجمله موضوعاتی است که در فصل چهارم به آنها پرداخته می‌شود. حلال و حرام الهی، حکمت نماز، چرایی وضو، حکمت حج و احکام دیگر نیز موضوعات فصل پنجم را شامل می‌شود. فصل ششم نیز به پیام‌های حضرت اشاره دارد.

در صفحۀ ۳۷ کتاب با موضوع معاشرت کریمانه چنین آمده است:

حضرت رضا علیه‌السلام در برخورد با دیگران چه سبکی داشتند؟ از اخلاق کریمانۀ آن بزرگوار یاد کنید.

نوع برخورد و معاشرت پسندیدۀ امام به‌گونه‌ای بود که بدون استثنا، در دل‌های مردم نفوذ فراوان داشتند. همواره متبسم و خوش‌رو بودند و می‌فرمودند: «عیسی علیه‌السلام می‌گریست و می‌خندید؛ ولیکن یحیی علیه‌السلام می‌گریست و نمی‌خندید. سیرۀ عیسی علیه‌السلام نیکوتر است».

امام در معاشرت نیکو، سرآمد و مثال‌زدنی بودند. ابراهیم‌بن‌عباس می‌گفت: «امام رضا علیه‌السلام با سخن هرگز به هیچ‌کس جفا نکرد و کلام کسی را نبرید تا مگر شخص از گفتن بازایستد. حاجتی را که می‌توانست برآورده سازد، رد نمی‌کرد. پاهایش را دراز نمی‌کرد و هرگز روبه‌روی کسی که نشسته بود، تکیه نمی‌داد و هیچ‌کس از غلامان و خادمان خود را دشنام نمی‌داد. هرگز آب دهان بر زمین نمی‌افکند و در خنده‌اش قهقهه نمی‌زد؛ بلکه تبسم می‌نمود».

این کتاب در ادارۀ مشاوره و پاسخ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهیه و تنظیم شده و محقق ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی مسئولیت پاسخ‌دهی به سؤال‌های این اثر را برعهده داشته و دفتر نشر معارف در سال ۱۳۹۷ آن را منتشر کرده است.



چهار شنبه 6 خرداد 1399برچسب:, :: 8:36 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



چهار شنبه 3 خرداد 1399برچسب:, :: 8:27 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



چهار شنبه 1 خرداد 1399برچسب:, :: 8:23 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه



دو شنبه 21 بهمن 1398برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه